素雯製作 本站 娃娃一粟 雨文 SandR

2006年12月4日星期一

每一天

過去的日子,有難過、有歡笑,有委屈,也有快樂。在最難過的時候,神把《每一天》這首歌給了我,並叫我知道祂賜我的能力,絕對足夠勝過試練。我今天過的日子如何,我的力量,也必如何。

昨天,神又再一次再一次把《每一天》送給我,叫我記得祂的應許。每次我不開心的時候﹐祂都用不同的方法,讓我聽到、唱到這首詩歌。

主!你真的有安排嗎?我真的不用擔憂嗎?你會為我擔當掛慮嗎?你說你是我生命的策士和權謀,我相信的,因為你從沒有騙我。

謝謝你把這首歌,一次又一次送給我,並向我肯定你的承諾。感謝你!讚美你!

P.S.嘿!最近,又有人說我瘦了,不過還未「回到」最瘦時的那模樣。



每一天
Day by Day

詞:Lina S. Berg  曲:Oscar Ahnfelt

1. 每一天所渡過的每一刻,
  我得著能力勝過試煉;
  我倚靠天父週詳的供應,
  我不用再恐慌與掛念。

副 衪的心極仁慈無可測度,
  衪每天都有最好安排。
  不論憂或喜衪慈愛顯明,
  勞苦中衪賜安泰。

2. 每一天主自己與我相親,
  每時刻賜下格外憐憫;
  我掛慮主願安慰與擔當,
  衪的名為策士與權能。

副 衪保護衪的兒女如珍寶,
  衪熱心必要成全這事。
  你日子如何力量也如何,
  這是衪向我應許。

1. Day by day, and with each passing moment,
  Strength I find, to meet my trials here;
  Trusting in my Father’s wise bestowment,
  I've no cause for worry or for fear.
  He Whose heart is kind beyond all measure
  Gives unto each day what He deems best—
  Lovingly, its part of pain and pleasure,
  Mingling toil with peace and rest.

2. Every day, the Lord Himself is near me
  With a special mercy for each hour;
  All my cares He fain would bear, and cheer me,
  He Whose Name is Counselor and Power;
  The protection of His child and treasure
  Is a charge that on Himself He laid;
  “As thy days, thy strength shall be in measure,”
  This the pledge to me He made.

3. Help me then in every tribulation
  So to trust Thy promises, O Lord,
  That I lose not faith’s sweet consolation
  Offered me within Thy holy Word.
  Help me, Lord, when toil and trouble meeting,
  Ever to take, as from a father’s hand,
  One by one, the days, the moments fleeting,
  Till I reach the promised land.

沒有留言: